۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۱
تعداد بازدید: ۳۷۷۵۲۷
شهرآورد تهران همه چیز داشت جز گل و دو تیم به تساوی رضایت دادند.
کد خبر: ۳۶۴۱۸

آغاز جدال پرسپولیس و استقلال

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، دربی صدوسوم پایتخت از ساعت ۲۰ امروزچهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد.

مسابقه‌ای که بازهم مثل همیشه از حساسیت زیادی برخوردار بود  مضاف براینکه این بار دو تیم در رده‌های اول و دوم جدول و در کورس قهرمانی لیگ هم قرار دارند.

قضاوت این دیدار در شرایطی به وحید کاظمی سپرده شد که او برای بیست و پنجمین بار دیدارهای دو تیم را سوت می‌زند. او در 12 مسابقه بازی‌های استقلال و در 12 دیدار نیز برای پرسپولیس قضاوت کرده است که هر دو تیم طعم تلخ شکست را آن هم بیش از یکبار چشیده‌اند.

آغاز جدال استقلال و پرسپولیس +شماتیک ترکیب

ترکیب استقلال 

سیدحسین حسینی، رافائل سیلوا، آرمین سهرابیان، ابوالفضل جلالی، صالح حردانی، روزبه چشمی، مهدی مهدی‌پور، آرش رضاوند، امید حامدی فر، ماشاریپوف، گوستاوو بلانکو

 

آغاز جدال استقلال و پرسپولیس +شماتیک ترکیب

ترکیب پرسپولیس 

علیرضا بیرانوند، فرشاد فرجی، علی نعمتی، عبدالکریم حسن، دانیال اسماعیلی فر، مسعود ریگی، سروش رفیعی، اوستون اورونوف، مهدی ترابی، امید عالیشاه، عیسی آل کثیر

 

نکونام شاگرد خوب کی‌روش 

نیمه اول با اینکه گلی را دربر نداشت اما بازی از سرعت و هیجان خوبی برخوردار بود. اما در نیمه دوم نکونام نشان داد شاگرد خوب کی‌روش بوده و با کم کردن فاصله  خطوط سه‌گانه ، در اکثر زمان بازی توپ را به شاگردان اوسمار داد اما با دفاع هنرمندانه جلوی حرکت تیم پرسپولیس را گرفت.

اوسمار برزیلی پس از ۴ برد متوالی در این بازی تسلیم شد و با اینکه قرمزها بیش از ۶۰ درصد مالکیت را ثبت کردند اما نتوانستند موقعیت چندانی را خلق کنند.

پایان نبرد بطری‌ها | تقسیم امتیازات در روزی که قرمزها برد می‌خواستند

نبرد بطری‌ها در مهد فرهنگ و تمدن چند هزارساله 

نکته مورد بحث این بازی مخصوصاً در نیمه دوم پرتاب بطری ها از سمت تماشاگران به زمین بازی در هنگام زدن ضربه کرنر بود که میشود گفت تیم استقلال شروع کننده این کار بود اما این‌طرف زمین هواداران پرسپولیس هم از خجالت آبی‌ها درآمدند.

جدای از اینکه بازی نکات فنی قابل بحثی داشت یا نه، تماشاچیان با رفتارهای غیر ورزشی خود نشان دادند هنوز فوتبال ما از معنی واقعی کلمه حرفه‌ای فاصله دارد و فرهنگ سازی در این موضوع باید بیشتر از قبل باشد تا در عصری که هر روز فوتبال و فرهنگ تماشای آن در حال پیشرفت است و به سادگی میشود این موضوع را در قاب تصویر تماشا و لمس کرد شاهد همچین مسایلی  نباشیم.

 

پایان نبرد بطری‌ها | تقسیم امتیازات در روزی که قرمزها برد می‌خواستند +فیلم

 ممنون از رنگ لباس داوران 

از بطری ها که بگذریم این بازی بخش جذاب دیگری هم داشت که آن، رنگ لباس داوران بود.

مسئولان برگزار کننده با بد سلیقگی رنگی را انتخاب کرده بود که شبیه کیت ولوورهپمتونی بود که ۱۰ سال شسته نشده و بسیار کهنه شده است.

جا دارد در پایان از رییس فدراسیون فوتبال و مسیولین سازمان لیگ و برگزار کننده خواهش کرد که آقایان ، لطفاً کمی فوتبال دیگر کشور‌ها را تماشا کنید تا بتوانید تصمیمات زیباتری را برای فوتبال کشور ، بخصوص بازی دربی که ویرترین لیگ خلیج فارس است اتخاذ کنید.

 

 

 

برچسب ها: دربی استقلال پرسپولیس دربی (شهرآورد)
ارسال نظر
آخرین اخبار